2012-03-07

Citron lakrits cupcake

Denna gång fick det bli en cupcake till bakutmaningen Månadens sötsak. Mars månads tema är Personligt. För mig är denna cupcake personlig på följande två sätt.
  1. Jag älskar cupcakes. Att göra, dekorera och äta dem. 
  2. Jag älskar lakrits, och särskillt salmiak, supermycket!
Blev lite inspirerad av att testa en klassisk kombination citron-lakrits med en lite våraktig look. Cupcaken blev en enkel citroncupcake och frostingen blev en fluff gjord på Marabous nya Black lakrits choklad (som blivit en stor favorit). Lakritssmaken blev ganska stark, så citronen blev kanske lite i skymundan, men tror att det kunde lösas, med aningen mindre lakritsfluff ;). Har haft i svart pastafärg i fluffen för att få den mörkare.


4 kommentarer:

  1. Åh, vad fint!!! Bakade en lakritskladdkaka igår och nu fick jag genast med inspiration! : ) /Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du fick mer inspiration :) lakritskladdkaka måste jag ju testa. Det låter ju riktigt gott :)

      Radera
  2. hej! vet inte hur ofta du svarar här, hade dock behövt ett snabbt svar! om man inte använder sig av nån svart pastafärg, vad blir det för färg då? brunt?

    SvaraRadera
  3. Hej! Den blir brun utan pastafärg /Kiki

    SvaraRadera